
Μία συλλογή για τη Νέα Υόρκη και τους άρρηκτους δεσμούς της με τον γαλλικό οίκο Dior ήταν αυτή που παρουσίασε η Maria Grazia Chiuri το βράδυ της Δευτέρας 15 Απριλίου στο Μουσείου Τέχνης του Brooklyn. Το New Look του Dior μεταμορφώνεται με τη Fall 2024 σε New York Look και εμπνέεται από μία εμβληματική Αμερικανίδα, τη Marlene Dietrich. Ως "τη γέφυρα ανάμεσα στις δυο κουλτούρες, την αμερικανική και τη γαλλική" περιγράφει το σημείωμα του οίκου τη μεγάλη πρωταγωνίστρια, καθώς μάλλιστα η καλλιτεχνική του διευθύντρια επιχειρεί με τη συλλογή να φωτίσει τη σχέση αυτή, η οποία ξεκινάει, βεβαίως, από τον Christian Dior.
Στην αυτοβιογραφία Christian Dior and I, το κεφάλαιο που είναι αφιερωμένο στο ταξίδι Παρίσι-Νέα Υόρκη του Dior ανοίγει έναν διάλογο μεταξύ των πρωτευουσών του στυλ τον οποίο η Maria Grazia Chiuri φροντίζει να υπερτονίσει μέσα από δυο μοτίβα- κλειδιά σ' αυτή τη συλλογή : το Άγαλμα της Ελευθερίας- που οι Γάλλοι πρόσφεραν ως δώρο στις Η.Π.Α τον 19ο αιώνα- και τον Πύργο του Άιφελ. Τα δυο prints – σύμβολα εμφανίζονται σε μεγάλο μέγεθος σε αρκετά από τα looks της Fall 2024 κολεξιόν.
Στο front row του show Dior στη Νέα Υόρκη βρέθηκαν, βεβαίως, και πολλές διάσημες καλεσμένες, και ambassadors του οίκου, ανάμεσά τους η Charlize Theron, η Anya-Taylor-Joy, η Naomi Watts και η Michelle Williams.




H Marlene Dietrich ως πηγή έμπνευσης της Dior Fall 2024
H Marlene Dietrich δεν ήταν απλά μια θρυλική πρωταγωνίστρια, αλλά και μία πρωτοπόρος του στιλ. Την ίδια εποχή που ο Chriastian Dior σύστηνε από το Παρίσι στον υπόλοιπο πλανήτη το υπερ-θηλυκό New Look του (1947), η σταρ του Old Hollywood κυκλοφορούσε ντυμένη με κοστούμι, γραβάτα και καπέλο. Η σχέση που διατηρούσε με τον Γάλλο σχεδιαστή ήταν φιλική και όταν ταξίδευε στο Παρίσι για να παρακολουθήσει τα show του διέμενε στην εξοχική κατοικία του Dior στο Milly-la-Forêt. "No Dior, no Dietrich!" φέρεται να απεύθυνε στον Alfred Hitchcock, όταν εκείνος την επέλεξε για πρωταγωνίστρια στο φιλμ Stage Fright (1950). Τα κοστούμια της ταινίας τελικά σχεδίασε ο Christian Dior.
Η Maria Grazia Chiuri εμπνεύστηκε από Marlene Dietrich για να δημιουργήσει μια συλλογή που συνδυάζει τη σιλουέτα Dior με τη φαντασμαγορική παρουσία και την αγορίστικη γοητεία της ντίβας. Τα tweed που χρησιμοποιήθηκαν προήλθαν από μια επιλογή αγγλικών υφασμάτων ανδρικής ένδυσης. Στο Petit Dictionnaire de la Mode, ο Monsieur Dior έγραψε: "Τα τελευταία χρόνια τα tweed έχουν επεκτείνει τη χρήση τους και στα επίσημα κοστούμια. Νομίζω ότι είναι εξαιρετικά κομψά. Το να φοριούνται στην εξοχή είναι ένα "must". Κάποτε, μπορούσες να βρεις μόνο το αρκετά βαρύ tweed, αλλά τώρα μπορείς να το βρεις σε ελαφριά εκδοχή, σε διάφορες ποιότητες και χρώματα". Τα ανδρικά κοστούμια της Marlene Dietrich προκάλεσαν σκάνδαλο καθώς εκπροσωπούσαν το δικαίωμα μιας γυναίκας να επιλέγει το ντύσιμό της, να φορέσει μια γραβάτα ή ένα αμάνικο γιλέκο, για παράδειγμα. Έτσι, τα σακάκια συνδυάζονται με παντελόνια με φαρδιά πόδια ή με pencil φούστες.
Η συλλογή
Επομένως, το ανδρόγυνο στιλ (και τα κοστούμια), όπως και τα θρυλικά 40s (που στιλιστικά αποτυπώνονται κυρίως στα skirt suits) έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο σ' αυτή τη συλλογή – που εξερευνά και επικεντρώνει στη γυναικεία ενδυνάμωση. Τα φορέματα είναι ελαφριά, κάποτε τόσο που επιτρέπουν να φανερωθούν τα εσώρουχα τα οποία αποτελούν βασικό κομμάτι του outfit. Κομψές καμπαρντίνες φοριούνται πάνω από three-piece κοστούμια και μοντέρνα παρκά πάνω από λαμπερά slip dresses. Οι αμυδρές διαφάνειες και τα ντελικάτα δικτυωτά εκπέμπουν σέξι θηλυκότητα με class, τα βελούδα (σε φορέματα, σακάκια και σορτς) προσφέρουν πολυτέλεια, τα κρόσσια δίνουν μία διαρκή αίσθηση κίνησης και χορού, ενώ το tuxedo έρχεται σαν πρόταση φορεμένο με hot pants.
Τα σύμβολα της Νέας Υόρκη και του Παρισιού, το Άγαλμα της Ελευθερίας και ο Πύργος του Άιφελ, συμπληρώνουν κυρίως looks με πιο urban διάθεση και εμφανίζονται τυπωμένα πάνω σε καμπαρντίνες, φορέματα από σφυρήλατο σατέν, slip dresses, tracksuits, denim κομμάτια και parkas.