
Τα πρώτα αρνητικά σχόλια για την καμπάνια της Balenciaga που συνόδευε το λανσάρισμα της παιδική της σειράς στο Balenciaga Gift Shop πριν από λίγες μέρες πήραν σύντομα τη μορφή χιονοστιβάδας. Οι χρήστες άρχισαν να κατηγορούν το δημοφιλές luxury brand για σεξουαλικοποίηση ανηλίκων καθώς η καμπάνια περιελάμβανε δυο φωτογραφίες όπου μικρά κορίτσια εμφανίζονται να κρατούν μία τσάντα – αρκουδάκι η οποία είναι διακοσμημένη με BDSM (σοδομαζοχιστικό) εξοπλισμό. Ο οίκος απέσυρε τις φωτογραφίες πίσω από τις οποίες πολλοί ήταν αυτοί που είδαν έμμεση προώθηση της παιδικής πορνογραφίας, ενώ προχώρησε και σε δημόσια ανακοίνωση καθώς στην επιφάνεια ήρθε και άλλη ενοχλητική αστοχία στην καμπάνια για τη συλλογή Spring 2023: σε μία από τις λήψεις εντοπίστηκε αντίγραφο από έγγραφο του Αρείου Πάγου (των Η.Π.Α) που αφορούσε υπόθεση που σχετίζεται με τους νόμους περί παιδικής πορνογραφίας.
Η απολογία του Balenciaga
"Θα θέλαμε να απευθυνθούμε στην αντιπαράθεση που περιβάλλει τις πρόσφατες καμπάνιες μας. Καταδικάζουμε με κάθε τρόπο την παιδική κακοποίηση. Δεν ήταν ποτέ πρόθεσή μας να την συμπεριλάβουμε στο αφήγημά μας", ξεκινάει η απολογία του οίκου, η οποία αναρτήθηκε στο Instagram τη Δευτέρα 28/ 11 το απόγευμα. Και συνεχίζει:"Οι δυο διαφορετικές καμπάνιες που είναι υπό αμφισβήτηση αντανακλούν μία σειρά από σοβαρά λάθη για τα οποία ο Balenciaga αναλαμβάνει την πλήρη ευθύνη."
Για την πρώτη καμπάνια, με τα παιδιά, ο οίκος αναφέρει στη δήλωσή του ότι "τα παιδιά και οι λούτρινες τσάντες – αρκουδάκι διακοσμημένες με outfits που πολλοί θεώρησαν ότι εμπνέεται από το BDSM δεν θα έπρεπε να φωτογραφηθούν μαζί. Ήταν μία λάθος επιλογή από τον Balenciaga σε συνδυασμό με την αποτυχία μας να αξιολογήσουμε και να τσεκάρουμε τις εικόνες. Η ευθύνη ανήκει αποκλειστικά στον οίκο".
Για τη δεύτερη καμπάνια, που απευθύνεται στη συλλογή Spring 2023, η ανακοίνωση αναφέρει ότι το έγγραφο που απεικονίζεται σε μία από τις λήψεις και αφορά υπόθεση παιδικής πορνογραφίας "προήλθε – μαζί με άλλα props για τη φωτογράφιση- από τρίτα μέλη, τα οποία υποστήριξαν ότι είναι πλαστά επιχειρηματικά έγγραφα". Τελικά, τα έγγραφα, θα πει ο οίκος, αποδείχτηκε ότι ήταν πραγματικά νομικά χαρτιά τα οποία πιθανότατα προήλθαν από κάποια κινηματογράφηση δραματικής σειράς, ενώ και σ' αυτή την περίπτωση ο Balenciaga δηλώνει ότι αναλαμβάνει την πλήρη ευθύνη "για την έλλειψη ελέγχου και επίβλεψης των εγγράφων που φιλοξενήθηκαν στο σκηνικό".
Κι ενώ συνεχίζονται οι εξωτερικές και εσωτερικές διαδικασίες ελέγχου για το πώς ακριβώς προέκυψαν αυτά τα λάθη, ο Balenciaga ανακοίνωσε ότι αναλαμβάνει άμεσα δράση σε σχέση με α.) την αναθεώρηση του οργανισμού και τον τρόπο που εργάζεται, β.) με τους τρόπους αξιολόγησης και ελέγχου της δημιουργικής διαδικασίας ώστε να αποφευχθούν παρόμοιες καταστάσεις στο μέλλον και γ.) τη συνεργασία με οργανισμούς που ασχολούνται με την προστασία ανηλίκων και αντιμάχονται την παιδική κακοποίηση και εκμετάλλευση.
"Θέλουμε να μάθουμε από τα λάθη μας και να ανακαλύψουμε τρόπους με τους οποίους μπορούμε να βοηθήσουμε. Επαναλαμβάνουμε τις ειλικρινείς απολογίες μας για την προσβολή που προκαλέσαμε και επεκτείνουμε τη συγγνώμη μας σε συνεργάτες και ταλέντα", κλείνει η ανακοίνωση.
Το τελευταίο σχόλιο απευθύνεται (προφανώς) και στον φωτογράφο της καμπάνιας, Gabriele Galimberti, ο οποίος αποκάλυψε ότι άρχισε να δέχεται μηνύματα μίσους και απειλές μετά τον ντόρο στα social media, και με δημόσια ανακοίνωσή του υποστήριξε ότι ο ίδιος δεν είχε καμία σχέση με την επιλογή των αντικειμένων στο σετ ή των μοντέλων, ή τον συνδυασμό των δυο. "Ως φωτογράφος, μου ζητήθηκε μόνο να φωτογραφίσω τη συγκεκριμένη σκηνή σύμφωνα με το signature στιλ μου. Ως συνήθως, η καλλιτεχνική διεύθυνση της καμπάνιας δεν βρίσκεται στα χέρια του φωτογράφου".