
Ο Daniel Lee αποτελεί ένα από τα πιο hot ονόματα της βιομηχανίας της μόδας αυτή τη στιγμή. Η ξαφνική του αποχώρηση τον Νοέμβριο του 2021 από τον οίκο Bottega Veneta προκάλεσε μεγάλη έκπληξη δεδομένου ότι η επιτυχία του Ιταλικού luxury brand που ανήκει στον Όμιλο Kering, δεν είναι ανεξάρτητη από τη δημιουργική ευφυΐα του Βρετανού σχεδιαστή. Παρά τον χρόνο που μεσολάβησε, όλοι ήξεραν σίγουρα ότι ο Daniel Lee δεν θα μείνει αναξιοποίητος και η απάντηση ήρθε με την ανακοίνωση της αποχώρησης του Riccardo Tisci από τον οίκο Burberry τον Σεπτέμβριο του 2022 και την ανάληψη της θέσης του Chief Creative Officer από τον Lee. Η πρώτη κολεξιόν του σχεδιαστή για τον Burberry θα παρουσιαστεί στις 20 Φεβρουαρίου στην Εβδομάδα Μόδας του Λονδίνου και όλοι μιλάνε για το "χρυσό εισιτήριο" που αποτελεί η πρόσκληση για το show.
Στο μεταξύ, όμως, ο Burberry θέλησε να μοιραστεί μια γεύση από το δημιουργικό όραμα του νέου creative και έδωσε στη δημοσιότητα την πρώτη καμπάνια που επιμελήθηκε ο Lee. Για αρχή, ο οίκος διέγραψε όλες τις προηγούμενες αναρτήσεις του στα social media, κάνοντας ξεκάθαρη την αλλαγή σελίδας και στη συνέχεια αποκάλυψε τις εικόνες της πρώιμης αυτής καμπάνιας με την υπογραφή του Lee. Παράλληλα, αποκαλύφθηκε το νέο logo του οίκου που επιστρέφει στο Burberry μετά το "TB" που είχε καθιερώσει ο Tisci με την άφιξή του στον οίκο το 2018- ως μία έμμεση αναφορά στα αρχικά του ιδρυτή του brand Thomas Burberry.
Όμως, το νέο logo δεν ήταν η μοναδική νέα συνθήκη, καθώς ένα ακόμα έμβλημα του οίκου φαίνεται να επιστρέφει: ο Έφιππος Ιππότης του Burberry. Το Equestrian Knight Device (EKD) διακρίνεται από έντονο συμβολισμό όπως αναφέρει ο οίκος: ο ιππότης αντιπροσωπεύει την τιμή, η ασπίδα την προστασία και το δόρυ την αλλαγή. Στη σημαία που κουβαλά ο ιππότης αναγράφεται η λατινική λέξη "Prorsum" που σημαίνει "μπροστά". Κατά τον οίκο, αυτή αποτελεί αναφορά στον προσανατολισμό της εταιρείας στα ταξίδια, ωστόσο πολλοί δεν θεωρούν αυτή την επαναφορά τη λέξης ανεξάρτητη από το νέο κεφάλαιο "στο μέλλον" που επιχειρεί να ανοίξει ο οίκος.
Ο Riccardo Tisci είχε αφαιρέσει το συγκεκριμένο έμβλημα, που πρωτοεμφανίστηκε το 1901 και τελευταία φορά ανανεώθηκε το 1999, στο δικό του rebranding. To Prorsum ήταν επίσης το τίτλος ενός από τα τρία sub-brands που λειτουργούσε ο οίκος (Burberry Prorsum, Burberry London, Burberry Brit), τα οποία ενοποιήθηκαν σ' ένα label το 2016 υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση του Christopher Bailey. Βεβαίως, οι υποψίες ότι το υπο-brand μπορεί να επιστρέφει ήταν ανάμεσα σ' αυτές που προκάλεσε η εμφάνισή του στην καμπάνια και μάλιστα με εξαιρετικά bold τρόπο: σαν μία σφραγίδα σε λευκό ή έντονο μπλε πάνω στις καλλιτεχνικές λήψεις.
Στην καμπάνια συμμετέχουν πολλά γνώριμα ταλέντα της Μεγάλης Βρετανίας, όπως οι μουσικοί καλλιτέχνες John Glacier, Shygirl και Skepta, η βετεράνος ηθοποιός Vanessa Redgrave, τα μοντέλα Lennon Gallagher και Liberty Ross, ο ποδοσφαιριστής Raheem Sterling, όπως και η ηθοποιός – μοντέλο Jun Ji-hyun, μία από τις νέες ambassandors του οίκου. Η φωτογράφηση έγινε από τον Βρετανό φωτογράφο Tyrone Lebon και σ' αυτή εκτός από τα πρόσωπα πρωταγωνιστούν και εμβληματικά αξιοθέατα του Λονδίνου, όπως η πλατεία Trafalgar και η γέφυρα Albert Bridge.
Ήδη, όλα τα συστατικά στοιχεία της καμπάνιας, σε συνδυασμό με την κληρονομία του οίκου και τη ίδια την εθνικότητα του Danile Lee, συνιστούν μία ωδή τη βρετανικότητα. Μένει, βεβαίως, να δούμε αν αυτή θα είναι και το επίκεντρο της συλλογή του για το Φθινόπωρο – Χειμώνα 2023 που θα παρουσιάσει σύντομα.
Υ.Γ. Τα ρούχα με τα οποία ποζάρουν οι πρωταγωνιστές στη καμπάνια δεν αποτελούν σχέδια του Lee, αλλά προέρχονται από τις συλλογές του οίκου. Τα νέα σχέδια απομένουν να φανερωθούν στο πολυαναμενόμενο show.