
Τη νέα του haute couture συλλογή για την Άνοιξη/ Καλοκαίρι 2024 παρουσίασε ο οίκος Dior στο πρόγραμμα της πρώτης ημέρας της Εβδομάδας Μόδας Υψηλής Ραπτικής που ξεκίνησε στο Παρίσι. Σταθερά, τόπος διεξαγωγής για το fashion show Dior ήταν στους κήπους του μουσείου Robin, ενώ η καλλιτέχνιδα με την οποία συνεργάστηκε γι' αυτή την κολεξιόν η Maria Grazia Chiuri, είναι η Isabella Ducrot, τα έργα της οποία κόσμησαν του τοίχους της αίθουσας που φιλοξένησε το catwalk.
Η εγκατάσταση της Isabella Ducrot αποτελείται από 23 υπερμεγέθη φορέματα, κάποια ύψους πέντε μέτρων, ταξινομημένα πάνω σε μία σύνθεση που αποτελείται από ακανόνιστες μαύρες λωρίδες, οι οποίες θυμίζουν υφαντά. Τα φορέματα στο έργο της Ducrot αντανακλούν τις ενδυμασίες των Οθωμανών σουλτάνων, τις οποίες έχει μελετήσει η καλλιτέχνιδα, ενώ στην εγκατάσταση αυτή δίνει τον τίτλο "Big Aura". Την "Big Aura", δηλαδή τη "μεγάλη αύρα", που διαπερνά την Υψηλή Ραπτική επιχειρεί να εξερευνήσει μ' αυτή τη συλλογή η Grazia Chiuri, της οποίας (υψηλής ραπρικής), βεβαίως, το βασικό χαρακτηριστικό της είναι ότι κάθε πρωτότυπο είναι μοναδικό – και η αναπαραγωγή του ποτέ η ίδια. Κάθε κομμάτι υψηλής ραπτικής προορίζεται για να προσαρμοστεί στο σώμα αυτού που θα το φορέσει και κουβαλά τη δική του, ξεχωριστή αύρα. Σύμφωνα με τον ορισμό του Walter Benjamin (στο The Work of Art in the Age of Mechanical Reproduction, 1939), η αύρα αντανακλά τη μοναδικότητα και την αυθεντικότητα του έργου τέχνης, και το εγγράφει στη συλλογική μνήμη.
H συλλογή
Τη μοναδική αύρα του οίκου, λοιπόν, όπως αυτή αποτυπώνεται στην υψηλή ραπτική του, θέλησε να ανιχνεύσει η καλλιτεχνική διευθύντρια των γυναικείων σειρών Dior. Και ξεκίνησε από ένα φόρεμα που ενσαρκώνει την απόλυτη τελειότητα και την ουσία της μόδας: το φόρεμα La Cigale που ο Christian Dior σχεδίασε για τη συλλογή Φθινόπωρο – Χειμώνας 1952 απηχεί χάρη στην sculptural κατασκευή του και το moiré ύφασμα την ιερότητα της δουλειάς στο ατελιέ, ενώ επαναπροσδιορίζει την αντίληψη για την υψηλή ραπτική, το όριο ανάμεσα στο έργο τέχνης και την ίδια τη ζωή.
Το φόρεμα La Cigale >>>
Το moiré ύφασμα είναι κυρίαρχο σ' αυτή τη συλλογή και το συναντάμε σε πολλές διαφορετικές σιλουέτες (ταγέρ, κοστούμια, φούστες, φορέματα και κάπες), ανάμεσά τους και τη moiré εκδοχή του Bar Jacket, αλλά και ποικίλες αποχρώσεις, όπως χρυσό, λευκό, γκρι, μπορντό, πράσινο, που το ιριδίζον εφέ του μουαρέ τις κάνει ακόμα πιο εντυπωσιακές. Βασικά, αυτή η συλλογή θα μπορούσε να αποτελεί αποκλειστικά μια σπουδή πάνω στην κομψή απόδοση υψηλής ραπτικής με moiré, ενώ εκείνο το στράπλες φόρεμα σε κόκκινο μουαρέ ύφασμα και sculptural τονισμένη μέση είναι εμφανώς μία σύγχρονη απόδοση του La Cigale.
Η αρχιτεκτονική δομή και η γεωμετρική κομψότητα του iconic φορέματος εμπνέει κι άλλα looks της συλλογής όπως παλτό με επιβλητικούς γιακάδες, φαρδιές φούστες που αποκαλύπτουν εκτεταμένα cutouts, επικαλυπτόμενο layering με παντελόνια και τζάκετ. Το βαμβάκι και το μετάξι στο χρώμα της καμπαρντίνας αναλαμβάνουν να δημιουργήσουν ένα γοητευτικό, καινοτόμο αλλά κλασικό, εφέ.
Μία κάπα και ένα τοπ από φτερά, ένα βελούδινο φόρεμα με αέρινη κίνηση, φαρδιές φούστες και sheer τοπ κεντημένα με κρυστάλλους, μαύρα και λευκά (αρχαιοελληνικού τύπου) πλισέ φορέματα και ένα έντονο κίτρινο στράπλες φόρεμα με κεντημένα φλοράλ μοτίβα συμπληρώνουν τα looks της συλλογής Dior Haute Couture SS'24.