
Ένα ακόντιο, ως γλυπτό στη αυλή του Μουσείου της Ακρόπολης, παραπέμπει όχι στο αρχαίο μας κλέος αλλά στο βλέμμα ψηλά, στο όραμα μιας νεαρής καλλιτέχνιδας που το φιλοτέχνησε πριν από χρόνια, ατενίζοντας το μέλλον της. Τελειόφοιτος τότε της Καλών Τεχνών, η Δανάη Στράτου, είδε σ' αυτό το τόσο αφαιρετικό και γλυπτικό όπλο, την ζωή της, το μέλλον της, το πρώτο της άλμα στην Τέχνη. Το επανεκθέτει τώρα, στην έκθεση "Tale of Two Cities", με έργα Ελλήνων και Αιγύπτιων καλλιτεχνών που επιχειρούν έναν πολιτισμικό διάλογο ανάμεσα στην Αθήνα και την Αλεξάνδρεια που διήρκησε χιλιάδες χρόνια. Συμμετέχουν επίσης οι Mahmoud Said, Papageorge, Κώστας Βαρώτσος, Omar Tousson, Said Badr και Karim El Hayawan. Γι' αυτήν την συμμετοχή της αλλά και για το πλούσιο έργο της μιλήσαμε με την Δανάη Στράτου που προφανώς παρακολουθεί πάντα το ακόντιο της στο υπερβατικό του ταξίδι.
Συστήστε μας το έργο που εκθέτετε στην έκθεση της Ακρόπολης. Με ποιο σκεπτικό το επιλέξατε; Ποιο είναι το μήνυμα που θέλετε να εκπέμψετε με το συγκεκριμένο έργο;
ΔΑΝΑΗ ΣΤΡΑΤΟΥ: Το έργο που εκτίθεται τώρα στην αυλή του Μουσείου της Ακρόπολης, είναι το "Javelin ΙΙ" (ακόντιο) αφού πρόκειται για την δεύτερη και μεγαλύτερη σε διαστάσεις εκδοχή του έργου που είχα καταθέσει στην πτυχιακή μου εργασία, τελειώνοντας την Σχολή Καλών Τεχνών. Πρόκειται για ένα ακόντιο έτσι όπως το ξέρουμε από τον αθλητισμό αλλά σε μια πιο γλυπτική και αφαιρετική φόρμα που στηρίζεται σ' έναν κάθετο άξονα και μια επίπεδη βάση. Το είχα εμπνευστεί ως στοιχείο της νεότητάς μου και των ονείρων μου αφού τότε ξεκινούσα τα πρώτα μου βήματα στον κόσμο της τέχνης που τόσο επιθυμούσα. Αλλά ήταν και η εποχή που η Σοφία Σακοράφα είχε κάνει παγκόσμιο ρεκόρ σ αυτό το άθλημα. Η ομορφιά της και η δυναμικότητά της με είχαν επίσης εμπνεύσει για αυτό το γλυπτό.
Διαβάστε παρακάτω στο MadameFigaro