
Στην αγορά του second-hand εισέρχεται η Zara με τη νέα υπηρεσία που λανσάρει στην Ελλάδα. Η πλατφόρμα Pre-Owned, που θα λειτουργεί από τις 12 Δεκεμβρίου, θα παρέχει στους πελάτες της εταιρείας τη δυνατότητα να πουλήσουν μεταχειρισμένα προϊόντα Zara που έχουν στην κατοχή τους, ενώ θα έχουν ακόμα τη δυνατότητα να επιδιορθώσουν παλαιότερα ρούχα ή να δωρίσουν αυτά που δεν χρειάζονται πια στη ντουλάπα τους. Η Zara βοηθά με τον τρόπο αυτό τους πελάτες της να παρατείνουν τη διάρκεια ζωής των ρούχων τους, κάνοντας παράλληλα ένα ακόμα σημαντικό βήμα προς τη βιωσιμότητα και τις πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει για κυκλική οικονομία. H Pre-Owned θα είναι διαθέσιμη online στο Zara.com, στην εφαρμογή για τα κινητά, αλλά και στα φυσικά καταστήματα Zara.
Η Zara Pre-Owned ξεκίνησε τη λειτουργία της πριν από ένα χρόνο στο Ηνωμένο Βασίλειο, και από τον περασμένο Σεπτέμβριο στη Γαλλία, ενώ με το λανσάρισμα της σε ακόμα περισσότερες αγορές όπως αυτές της Ισπανίας, της Γερμανίας, της Αυστρίας, του Βελγίου, της Κροατίας, της Σλοβακίας, της Σλοβενίας, της Φινλανδίας, της Ιρλανδίας, της Ιταλίας, του Λουξεμβούργου, των Κάτω Χωρών, της Πορτογαλίας, και φυσικά της Ελλάδας, ο όμιλος Inditex , στο πλαίσιο των δεσμεύσεων του για βιωσιμότητα, προχωρά στην επίτευξη του στόχου του για την εφαρμογή υπηρεσιών κυκλικής οικονομίας στις βασικές αγορές του κατά τη διάρκεια του 2024.
Πώς θα λειτουργεί το Pre-Owned
Το Pre-Owned μπορείτε να το αναζητήσετε το κεντρικό μενού του Zara.com, μαζί με τις κατηγορίες Γυναίκα, Άνδρας, Παιδικά και Beauty, και θα έχετε πρόσβαση στις ακόλουθες υπηρεσίες:
Επιδιόρθωση: Η υπηρεσία αυτή σας επιτρέπει να ζητήσετε την επιδιόρθωση οποιουδήποτε μεταχειρισμένου ρούχου Zara από οποιασδήποτε σεζόν. Οι επιλογές επιδιόρθωσης που προσφέρονται κυμαίνονται από την αντικατάσταση κουμπιών και φερμουάρ έως την επιδιόρθωση ραφών. Ο πελάτης μπορεί να ολοκληρώσει την όλη διαδικασία ηλεκτρονικά ή στο κατάστημα Zara της επιλογής του και η επιδιόρθωση γίνεται από ντόπιους συνεργάτες.
Πώληση: Η Zara Pre-Owned προσφέρει στους πελάτες την ευκαιρία να πουλήσουν τα Zara ρούχα τους από οποιαδήποτε συλλογή μέσω μιας ασφαλούς και μοντέρνας διεπαφής. Το περιβάλλον των πωλήσεων είναι οργανωμένο ανά κατηγορία προϊόντων με λεπτομερείς πληροφορίες για κάθε προϊόν, συμπεριλαμβανομένων των αρχικών πληροφοριών της Zara για το ρούχο και των τωρινών εικόνων που παρέχονται από τον πωλητή.
Δωρεά: Οι πελάτες μπορούν να αιτηθούν τη δωρεά μεταχειρισμένων ρούχων σε μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς. Η συλλογή των ρούχων γίνεται στο σπίτι σας, στη συνέχεια κούριερ παραλαμβάνει το πακέτο από τη διεύθυνση που έχετε δηλώσει και το μεταφέρει σε τοπικούς οργανισμούς, τα μέλη των οποίων αναλαμβάνουν να ταξινομήσουν τα κομμάτια και να αξιολογήσουν ποια μπορούν να επαναχρησιμοποιηθούν, και να προσφερθούν σε ανθρώπους που τα έχουν ανάγκη, και ποια θα πάνε για ανακύκλωση. Αυτή η υπηρεσία δέχεται προϊόντα κάθε μάρκας.
Ευρύτεροι στόχοι βιωσιμότητας
Η νέα πλατφόρμα εντάσσεται στη στρατηγική βιώσιμης ανάπτυξης του ομίλου Inditex και αποτελεί μία από τις προτεραιότητές του προκειμένου να κινηθεί προς μια ολοένα και πιο βιώσιμη αλυσίδα αξίας. Εκτός από το Pre-Owned, οι στόχοι βιωσιμότητας του Ομίλου περιλαμβάνουν τα εξής:
Χρήση κλωστοϋφαντουργικών υλικών με λιγότερες περιβαλλοντικές επιπτώσεις το 2030: περίπου το 40% των ινών που χρησιμοποιούνται από τα εμπορικά σήματα της Inditex θα είναι αποτέλεσμα συμβατικών διαδικασιών ανακύκλωσης. Περίπου το 25% θα είναι ίνες νέας γενιάς (εν μέρει αναβαθμισμένες σε συνεργασία με τις νεοφυείς επιχειρήσεις που εντοπίστηκαν μέσω του Sustainability Innovation Hub της Inditex) και άλλο ένα 25% θα προέρχεται από βιολογική ή αναγεννητική γεωργία.
Ενίσχυση του σχεδίου μετασχηματισμού της αλυσίδας εφοδιασμού: τόσο από κοινωνικής πλευράς μέσω της στρατηγικής "Οι εργαζόμενοι στο επίκεντρο" όσο και από περιβαλλοντικής πλευράς, με έργα που επικεντρώνονται στο νερό, τα απόβλητα, τη διαχείριση χημικών προϊόντων και την ενέργεια.
Υποστήριξη έργων για την προστασία, αποκατάσταση ή αναγέννηση έως και 5 εκατομμυρίων εκταρίων και συμβολή στην ενίσχυση της βιοποικιλότητας.
Αυτές και άλλες πρωτοβουλίες στοχεύουν στο να μειώσουν τις εκπομπές περισσότερο από 50% έως το 2030, με κορυφαίο στόχο την επίτευξη ουδετερότητας εκπομπών έως το 2040 με μείωση τουλάχιστον 90%.